سئوالات درس8مطالعات هفتم

 درس هشتم

مصرف

1- مصرف کننده به چه کسی می گویند؟(ص35) مصرف کننده کسی است که کالاها و خدمات را به منظور رفع نیاز های خود می خرد.

2- خرید و فروش با چه وسیله ای صورت می گیرد؟(ص35) با پول

3- امروزه از چه شیوه ای برای مبادله استفاده می شود؟(ص36) کارت خرید اعتباری

4- خرید با استفاده از کارت خرید اعتباری چگونه انجام می شود؟(ص36) خریدار با استفاده از کارت خرید اعتباری خود به ازای مبلغ کالا از پولی که در بانک دارد برداشت و به حساب فروشنده می ریزد.

5- حقوق مصرف کنندگان را نام ببرید. (ص36) می توان به تصویب قوانین و مقررات، برچسب مشخصات کالا و استاندارد اشاره کرد.

6- برای حفظ حقوق مصرف کنندگان چه قوانین و مقرراتی بوجود آمده است؟(ص36) طبق قانون اگر کسی در مواد خوردنی و آشامیدنی و آرایشی و بهداشتی رنگ ها و مواد تقلبی به کار ببرد، حتی اگر به مصرف کننده آسیبی نرسیده باشد سازنده ی آن ماده به زندان محکوم می شود. یا کسی نمی تواند بدون گرفتن مجوّز، کارگاه تولید مواد غذایی یا سایر کالاها تأسیس کند.

7- بر روی هر کالا باید چه اطلاعاتی درج شود؟(ص36) شماره ی جواز تولید، آدرس محل کارخانه یا محل تولید، قیمت کالا، موادّ به کار رفته در آن و تاریخ مصرف (در مورد مواد غذایی و بهداشتی) نکات ایمنی و...درج شده است.

8- استاندارد چیست؟(ص37) استاندارد کلمه ای است انگلیسی به معنی نمونه ی قابل قبول.

9- موسسه ی استاندارد چه هنگامی اجازه می دهد که علامت استاندارد بر روی کالا چاپ شود؟(ص37) اگر کیفیت کالایی توسط این مؤسسه تأیید بشود اجازه می دهد که علامت مخصوص استاندارد را روی آن کالا چاپ کنند.

10- موسسه ی استانداردچه نوع موسسه ای است؟(ص37) این مؤسسه ابزار لازم برای آزمایش وسایل و کالاها را در اختیار دارد. بیشتر تولیدکنندگان وسیله یا ماده ای را که تولید می کنند به این مؤسسه می فرستند تا کیفیت آن بررسی شود.

11- مصرف کنندگان چگونه می توانند متوجه شوند کالای خوبی خریده اند؟(ص37) خریدار می تواند با توجه به علامت استاندارد به خوبی جنسی که می خرد اطمینان داشته باشد.

12- مسئولیت های مصرف کننده چیست؟(ص38متن) مصرف درست - جلوگیری از ریخت و پاش جلوگیری از اسراف

13-مصرف گرایی چیست؟(ص38) مصرف گرایی یعنی اینکه بدون داشتن نیاز واقعی بخواهیم برای تفریح یا خودنمایی و چشم و همچشمی با دیگران کالاهایی را بخریم. فرد مصرف گرا خیلی زود تحت تأثیر آگهی های تبلیغاتی یا مُدگرایی قرار می گیرد؛ برای مثال عوض کردن هر ساله وسایل خانه برای پیروی از مد.

14- در جوامع امروزی انسان ها چگونه به محیط زیست آسیب می رسانند؟(ص39) در جوامع امروز، مصرف گرایی به شدت به محیط زیست آسیب رسانده است. انسان ها موادّ اولیه را از طبیعت می گیرند و با آنها کالا تولید می کنند و بعد دوباره به صورت زباله به طبیعت برمی گردانند. در گذشته مقدار زباله ها این قدر زیاد نبود. اما امروزه با تولید انبوه صنعتی، همه روزه مقدار زیادی زباله تولید می شود. زباله ها را می سوزانند یا در مناطقی از زمین دفن می کنند که در هر صورت برای محیط زیست زیان آور است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: مطالعات هفتم

تاريخ : پنج شنبه 27 آبان 1395 | 21:38 | نویسنده : اصغر رضایی گماری |