تکلیف مطالعات هفتم

به نام خدایی که مهرش به دل        همه از بیان سپاسش خجل

تکلیف مطالعات هفتم

نامه ای به خدا بنویسید و در این نامه نعمت هایی که به ما داده را بیان کنید و از او تشکر کنید

و بگوئید چگونه از این نعمت ها استفاده کنیم که خداوند از ما خشنود باشد؟

نامه ی خود را به صورت نظر ارسال کنید و مهلت ارسال تا روز شنبه24 مهرماه می باشد.

وبهترین نامه کارت جایزه 20 امتیازی و در سایت قرار داده می شود

 

 

به تمامی دانش آموزانی که نامه خود را ارسال کردن و نظرشان تائید  شده نمره 20 تعلق می گیرد

و البته به دانش آموزانی که تکلیف رو انجام ندهند2 نمره منفی داده می شود

نظراتی که تائید و در نظرات نمایش داده شده اند نمره20 گرفتن 

و محمدمهدی اسد زاده به عنوان بهترین نامه انتخاب شد...



نظرات شما عزیزان:

حسین گتوندی
ساعت10:11---28 مهر 1395
به نام خدا


سلام خدایی که من و همهی ادم هارا افریدی به ما نعمت های فرائان دادی و مارا دوس داشتی،وداری ازتو ممنونم


محمد شعبانی
ساعت23:44---24 مهر 1395
خداوندا سلام مرا ببخش که با اینکه می دانم که در همه حال مرا کفایت میکنی ((الیس الله بکاف عبده))اما باز هم بی قراری میکنم.


خداوندا تو را سپاس از نعمت های فراوان و بیشماری که ما بخشیدی.پروردگارا یکی از بزرگترین نعمت هایی که به هر انسانی میبخشی نعمت سلامتی است خدایا از این که به من سلامتی و تندرستی و توانایی دادی تا بتوانم در درس و زندگی موفق باشم از تو بی نهایت سپاس گذارم با برالها از این که به من پدر و مادری مهربان و دلسوز بخشیدی از تو بسیار ممنون و شاکر هستم.


خدایا نعمت بزرگ دیگری که به من داده ای و از بالاترین نعمت ها به شمار میرود نعمت بندگی تو است.


خداوندا افتخارم این است که بنده تو باشم و تو پروردگارم هستی .


خدایا تو ان گونه هستی که من دوست دارم مرا نیز ان گونه قرا بده که خودت دوست داری.




علی غفاری پور
ساعت23:23---24 مهر 1395
سلام برآفریننده ی جهان هستی
دلم می خواهد کمی با تو سخن بگویم از چیز هایی که به من دادی بگویم خدایا من هر وقت چیزی می خواهم از تو طلب می کنم هر وقت در چاله ای می افتم می گویم خدایا کمکم کن خدایا وقتی به مشکلی بر می خورم به یاد تو می افتم خدایا نعمت هایت را ازذمن دریغ نکن و دست مرا بگیر و مرا به راه راست هدایت فرما و مرا یاری کن تا قدر نعمت هایت را بدانم

خدا یا سپاس گزارم که به من بدن سالم دادی به من کمک کن از آن ها در راه نیک استفاده کنم تا پیشت شرمنده نشوم


سبحان فتاحی
ساعت20:40---24 مهر 1395
من از خدا متشکرم که به نعمت های زادی داده است و ما باید درست از انها استفاده کنیم تا خدا از ما خشنود شود . سلام خدایا شنیدم حداقل شکری که ما می تونیم برای نعمت هایی که به ما دادی انجام بدیم اینه که با نعمت هایی که به ما دادی گناه نکنیم



حالا من به خودم نگاه میکنم



چشم سالم دادی باهاش چیزایی رو که نباید نگاه کنم نگاه می کنم



گوش سالم دادی باهاش غیبت گوش میکنم و هیچ اعتراضی به غیبت کننده نمی کنم



زبان دادی باهاش مردم رو مسخره میکنم



..... دادی باهاش گناه میکنم
خدایا ببخش منو
نامه دو :
خدايا ...
خواستم بپرسم: چرا من را آفريدي؟
ديدم در ازاي لطف كريم چه كسي را ناسپاسي كنم.
خواستم بپرسم: چرا تنهايم گذاشتي؟
ديدم زماني كه تو از رگ گردن به من نزديك تري، اين سؤال بي معناست
خواستم بگويم: اگر تو مرا دوست داري، چرا مشكلات را بر سرم آوار كردي؟
ديدم هزار مشكل داشته باشم، هزاران برابر نعمت دارم.
خواستم بپرسم؛ پس چرا نمي توانم ببينمت؟
ديدم، اگر تو هم ديدني بودي، چگونه با چشم هاي گناه آلود تو را مي ديدم.
خواستم بپرسم؛ تو كه همه ما را دوست داري، پس چرا مرگ را آفريدي
ديدم اگر مرگ نبود، چگونه به تو مي رسيديم و اگر اين گذرگاه را نداشتيم، چگونه تو را باور مي كرديم؟
خواستم بپرسم:چرا با من حرف نمي زني؟
ديدم تمام حرفهايت را در يك جا و در يك كتاب برايم گفته اي!
خواستم بپرسم: آيا اين انصاف است كه من بدون ديدن تو، تو را بپرستم؟
ديدم نشانه هايت در تمام عالم فراگير شده، چه نياز به ديدن.
در آخر به يك سؤال رسيدم. من در مقابل اين درياي بي كران محبت چه كرده ام؟
هيچ جوابي نتوانست قانعم كند.
نگاهي به آسمان كردم، نسيمي روي صورتم وزيد، اشكي روي صورتم سر خورد و خداوند دست نوازشش را به رويم كشيد و دلم آرام گرفت.
اما هر چه با خود فكر كردم، جوابي براي سؤالم پيدا نكردم.


ارشیا فتاحی
ساعت20:39---24 مهر 1395
به نام خدایی که زیبایی را آفرید









ای خدای مهربان به قدرتی بده تا بتوانم از نعمت های تو در راه درست و کمک به خلق درست استفاده کنم. خدای من تو چقدر خوبی که به بنده ات این همه نعمت بخشیدی من چگونه میتوانم شکرگزار این همه نعمت باشم خدایا تنها تورا می پرستم و تنها از کمک می جویم مرا در این راه تنها مگذار خدایا دوستت دارم برای هر چه بخشیدی خدایا ممنون خی خیلی به من نعمت دادی. پایان


امیر محمد امین زاده
ساعت19:29---24 مهر 1395
ای نام تو بهترین سراغاز بی نام تو نامه کی کنم باز



خدا تو به ما نعمت های زیادی داده ای مثلا پدر مادر و خویشاوندان و دوست های زیاد. تو به من عقل سلیم دادی تا بتوانم خوب فکر کنم و راه درست را از راه غلت تشخیص دهم به من گوش دادی تا بتوانم خوب بشنوم به من چشم دادی تا کلمات قرآن را ببینم به من زبان دادی تا بتوانم حرف بزنم و قرآن بخوانم و کلی نعمت دیگر .

و لطفا برادر های دو قلویم را خوب کن. <واسه ی همه چیز ممنون>



ابوالفضل سلطانی
ساعت19:27---24 مهر 1395
با عرض سلام خدمت خدای مهربانم

می دانم از لحظه ای که به دنیا آمده ام واز همان لحظه که نفس کشیده ام تو در کنارم هستی و این تو بودی که نعمت سلامتی،پدرومادر خوب،قدرت یادگیری و فکر کردن و خیلی نعمت های دیگر به من عطا کردی.امیدوارم بنده ی خوبی برایت باشم و از همه امکاناتی که به من داده ای در راه درست استفاده کنم و از آنچه که حرام کرده ای دوری کنم.آنچنان نعمت هایت بیشمار هستند که قابل شمارش نیستند و تنها چیزی که می توانم بگویم این است خدایا شکر،شکر،شکر


کامیار فتاحی
ساعت19:18---24 مهر 1395
به نام خداوند جان خرد


خدای خوب ومهربان من تو را دوست دارم، چون میدانم تو هم مرا دوست داری چون به من نعمت زندگی دادی مرا افریدی و به این جهان اوردی تا از نعمت هایت بهره مند شوم همه چیز را ببینم ، فکر کنم و یاد بگیرم. هر قدمی که بر میدارم و هر کاری که میکنم در راه رضای تو باشد و تو از من خوشنود باشی.به قول معروف:


با خدا باش پادشا هی کن بی خدا باش هرچه خاهی کن


امیرمحمدمحمدی
ساعت23:23---23 مهر 1395
به نام خدا.خداوند عزیز می خواستم یک نامه به تو بنویسم ودر این نامه از نعمات زیادی که به من و تمام انسان های دنیا بخشیدی تشکر کنم.خداوندا اولین و مهمترین نعمتی که برایم آفریدی به نظر خودم پدر و مادر است.پدر و مادری دلسوز و مهربان به من داده ای تا من به آنها احترام و خدمت کنم.دومین نعمتی که برایمان آفریدی ،حق و حقوق است.مثلا حق حیات به ما دادی تا ما بتوانیم زندگی کنیم و سلامت باشیم.سومین نعمت به نظر من آفریدن من در کشوری شیعه و شیعه نشین است.خیلی خوشحالم که این نعمت بزرگ را برایم آفریدی تا بتوانیم از نعماتی که به ما بخشیدی تشکر کنیم.خداوندا در این نامه تشکر می خواستم خواسته هایم را هم بیان کنم ،خداوندا کمک کن هر چه سریعترامام زمان ظهور کند و دنیا را پر از هستی کند،پدر و مادرم را سلامت بدار،کمک کن در درسهایم موفق شوم والسلام نامه تمام.خدایا شکرت

محمد ابراهیمی
ساعت21:14---23 مهر 1395
بسم الله الرحمن الرحیم باسلام وعرض ادب خدمت اقای رضایی نامه ای به خدا من ازخدا برای این همه نعمت تشکر میکنم نعمت های الهی که به ما در موقع تولد به ما داده حق زنگی حق حیات گوش دادن حرف زدن دیدن دست هایی که به ما داده است وپاهایی که برای راه رفتن به ما داده است تشکر میکنم و ما دربرابر نعمت های الهی که به ما داده است مسئول هستیم یعنی باید از انها محافظت کنیم و با ان ها کارهای بد انجام ندهیم مثلا با دست کسی را تنبیح نکنیم با چشم به نا محرمان نگاه نکنیم با پاهایمان پا به جاهای بد نگزاریم به صوت های بد گوش ندهیم خلاصه خدا برای هر نعمت که به ما داده است مسئولیتی هم به ما داده است وسلام نامه تمام.

آریامن قلی زاده
ساعت19:06---23 مهر 1395
خدای خوب من سلام می خواهم کمی با شما سخن بگویم و درباره ی نعمت هایی که شما به من داده اید صحبت کنم مهم ترین نعمت حق حیات یا زندگی من است و نعمت های دیگری که بسیار ارزشمند است داشتن پدر و مادر است و سلامتی و سالم بودن من است و نعمت خوب دیگر این است که به جان و جسم اعضای بدن توانا به من داده اید و من باید از این نعمت شما (الهی)طوری استفاده کنم که شما از من خوشنود باشید برای این که شما از من خوشنود باشید باید به پدر و مادر که ارزش بسیار دارند احترام بگذارم و برای اینکه جسم و جان سالم و سلامتی به من داده اید باید از شما شکرگذاری کنم تا شما خوشنود شوید و از داشتن اعضای بدن در راه خدمت در راه شما و حل مشکلات و راه حل های زندگی از آنان استفاده کنیم و از نعمت حق حیات و زندگی بابد زندگی خوب داشته باشیم و از راه نافرمانی شما و انجام کار های حرام دوری کنیم و من امیدوارم که از من راضی باشید و وقت شما را نگرفته باشم و با صحبت کردن من خسته نشده باشید و از شما مچکرم بخاطر این همه نعمت ارزشمند که شما به من داده اید (اقای رضایی)

نادر سلیمانی
ساعت12:02---23 مهر 1395
خدايا !از كدام نعمتت سخن بگويم و شكرانه ي نعمت به جا آورم كه نه نعمت تو را پاياني است تا آن را بشمارم و نه مرا توان به جا آوردن شكرانه ي نعمت تو . اي خداي مهربان از تو سپاسگزارم كه مرا آفريدي تا در اين جهان زيبا زندگي كنم و از نعمت هاي بي كران تو بهره مند بشم. خدايا از تو ممنونم كه به من پا دادي تا با اين پاها در راه زندگي قدم بذارم. از تو ممنونم كه به من دست دادي تا با اين دست ها كارهاي خوب بي شماري انجام بدم و دست نياز به سوي تو دراز كنم. از تو متشكرم كه به من زبان و توان حرف زدن دادي تا با تو حرف بزنم و راز و نياز كنم. از تو ممنونم كه به من گوش دادي تا سخنان بزرگان و آن هايي كه حرف حق مي زنند و تو را بيشتر به من مي شناسانند، بشنوم. از تو ممنونم كه به من چشم دادي تا با آنها براي پيامبر و امامانت گريه كنم. قران و نهج البلاغه و كتابهاي دينيم رو بخونم و بيشتر با اونها آشنا بشم. به من قدرت نوشتن دادي تا برايت بنويسم. خدايا سپاسگزارم كه به من عقل و هوش و فكر دادي تا بينديشم و فكر كنم و پيچ و خم هاي زندگي رو برطرف كنم. ممنونم كه به من قلب دادي تا تو رو دوست بدارم و هميشه به يادت باشم.اي خداي بزرگ ممنونم كه توانايي نفس كشيدن به من دادي تا بتوانم زنده بمونم و هميشه شكرگزارت باشم

با تشکر اقای رضایی


khnv sgdlhkd
ساعت12:01---23 مهر 1395
خدايا !از كدام نعمتت سخن بگويم و شكرانه ي نعمت به جا آورم كه نه نعمت تو را پاياني است تا آن را بشمارم و نه مرا توان به جا آوردن شكرانه ي نعمت تو . اي خداي مهربان از تو سپاسگزارم كه مرا آفريدي تا در اين جهان زيبا زندگي كنم و از نعمت هاي بي كران تو بهره مند بشم. خدايا از تو ممنونم كه به من پا دادي تا با اين پاها در راه زندگي قدم بذارم. از تو ممنونم كه به من دست دادي تا با اين دست ها كارهاي خوب بي شماري انجام بدم و دست نياز به سوي تو دراز كنم. از تو متشكرم كه به من زبان و توان حرف زدن دادي تا با تو حرف بزنم و راز و نياز كنم. از تو ممنونم كه به من گوش دادي تا سخنان بزرگان و آن هايي كه حرف حق مي زنند و تو را بيشتر به من مي شناسانند، بشنوم. از تو ممنونم كه به من چشم دادي تا با آنها براي پيامبر و امامانت گريه كنم. قران و نهج البلاغه و كتابهاي دينيم رو بخونم و بيشتر با اونها آشنا بشم. به من قدرت نوشتن دادي تا برايت بنويسم. خدايا سپاسگزارم كه به من عقل و هوش و فكر دادي تا بينديشم و فكر كنم و پيچ و خم هاي زندگي رو برطرف كنم. ممنونم كه به من قلب دادي تا تو رو دوست بدارم و هميشه به يادت باشم.اي خداي بزرگ ممنونم كه توانايي نفس كشيدن به من دادي تا بتوانم زنده بمونم و هميشه شكرگزارت باشم
با تشکر اقای رضایی


محمد مهدی اسدزاده
ساعت8:57---22 مهر 1395
در زمان های قدیم بسیاری از انسان ها برای عبادت و راز و نیاز با خدا یا بر سر چاهی می رفتند یا به درون غار!
خدایا!هم اکنون در قرن بیست و یکم نه چاه و نه غاری هست برای درد و دل کردن با تو،پس برایت نامه ای می نویسم.
خدا جونم سلام
الهی،تو بر سر ما آدم ها منت گذاشتی چرا که اطاعت از تو باعث نزدیک شدن به درگاه توست و شکر نعمت هایت باعث افزون شدن آن ها می شود.
هر نفسی که فرو می رود به ما زندگی می بخشد و زمانی که بیرون می آید شادی بخش وجود ماست،پس در هر نفسی دو نعمت وجود دارد و برای هر نعمت شکری واجب است.
خدای من،رحمت های بی حسابت هم چون باران به همه رسیده و نعمت های بی دریغت هم چون سفره ایست که همه جا گسترده شده است.
ای خدایی که آبروی بندگانت را حتی در اثر خطاکاری آن ها حفظ می کنی و روزی بندگانت را در اثر گناه کاری آن ها قطع نمیکنی.
ای خدایی که فرموده ای تا چمن و سبزه مانند فرشی از زمرد روی زمین برویند و به ابر بهاری دستور دادی تا گیاهان را در زمین برویاند و به درختان فرمودی تا در هنگام بهار لباس سبز بپوشند و شاخه های کوچک کلاهی از شکوفه بر سر کنند و یک دانه ی کوچک خرما به دستور تو به نخل بسیار بلندی تبدیل شده است.
خدای خوب و مهربان حال با این همه نعمتی که به ما ارزانی داشته ایی چگونه میتوانم شکر آنها را به جای آورم؟؟؟

از دست و زبان که بر آید
کز عهده ی شکرش به درآید
بنده همان به که ز تقصیر خویش
عذر به درگاه خدا آورد
ور نه سزاوار خداوندی اش
کس نتواند که به جای آورد

خدای خوبم به من توفیق استفاده ی درست از نعمت هایت را عطا کن و این که دانشی به من ببخش تا بتوانم در خدمت به خلق تو از آن استفاده کنم.

ای برتر از خیال و قیاس و گمان و وهم
وز هر چه گفته اند و شنیدیم و خوانده ایم
مجلس تمام گشت و به آخر رسید عمر
ما هم چنان در اول وصف تو مانده ایم


محمدمهدی بختیاری زاده
ساعت13:21---18 مهر 1395
بنام خالق هستی
نامه ای به خدا

خدایا نمی دانم چگونه از تو تشکر کنم
خدایا نمی دانم که کی هستی و در کجا هستی
ولی
هر جا که هستی و هر که باشی از تو ممنونم
خدایا نمی دانم با چه زبانی از تو تشکر کنم ولی می دانم
که با حرف های دل من و نا گفته های دل من آشنایی
خدایا تو را دوست دارم نه بخاطر اینکه خدا هستی بخاطر اینکه قلب بزرگ و بسیار بخشنده ای داری
خدایا من هزار بار خطا کردم ولی اخم به رویت نیاوردی و تا از تو کمک خواستم دستم را گرفتی
خدایا دوستت دارم چونکه همیشه درهای موفقیت کاذب را به رویم نگشودی
خدایا آنقدر آزاد هستی که آزادگی را به تمام بندگانت ارزانی بخشیده ای
خدایا چقدر بخشنده ای که بدون هیچ چشم داشتی به همه می بخشی
خدایا اگر بخواهم تمام نعمت هایت را بنویسم ،همه ی کاغذهای دنیا را هم جمع کنم، کافی نیست
خداوندا از تو سپاس گذارم به خاطر تمام نعمت های که به من عطا کرده ای مثلا عقل را تا بتوانم از روی منطق کارهای صحیح و غلط را از هم تشخیص دهم.
خدایا تو زمین و آسمان و آفتاب و ماه و ستارگان را آفریدی که مورد استفاده ما قرار بگیریند پرندگان و حیوانات اهلی در اختیار ما گذاشتی تا از آن ها استفاده کنیم باران بارید تا از زمین گیاهانی بروید و ما برای دارو و غذا به مصرف برسانیم
خدایا من همیشه سعی می کنم از نعمت هایی که به من داده ای در راه صحیح و کارهای سالم و درست استفاده کنم تا بتوانم بنده ای سپاس گذار برای پروردگارم باشم
خدایا از تو ممنونم که همیشه سایه ات بر سر من بوده
خدایا از تو می خواهم همیشه سایه پدر و مادرم را بالای سرم نگه داری.



احسان حیدری پور
ساعت20:45---17 مهر 1395
بنام خدا
سلام من احسانم یکی از بنده هایت
تعجب میکنم که بعضی آدم ها شکر گزاری نمی کنند یعنی آن ها این نعمت ها را نمی بینند من نمی خواهم عضو ان ها باشم واین آیه مرا به این کار وا داشت
(واین از فضل پروردگار من است که بداند من شکر می ورزم یا نه)
انجام شکر می تواند در قیامت مرا سر بلند کند.این ایه می تواند
اگر مرا واجب بر این کار میدانی اجابتم کن


حسین فتحی نیا
ساعت20:30---17 مهر 1395
سلام خدا
سلا بر خدایی که رحمن است. سلام بر خدایی که رحیم است. سلام بر خدایی که یکتاست.سلام بر خدایی که نعمت های زیادی به ما داده است.ممنون از پدر و مادری که به من داده ای.پدر و مادری که مهربان هستند. پدر و مادری دلسوز هستند.پدر و مادری که مشکلات من را در همه صورت حل کردند.ممنونم از این پدرو مادری که به من داده ای .ممنون از نعمت های دیگری که به من داده ای مثل چشم ،گوش،زبان و..... .من از این به بعد از چشمانم برای دیدن ایات نورانی قران استفاده می کنم.من دیگر از این به بعد از گوشانم برای شنیدن ایات نورانی قران استفاده میکنم. من از این به بعد زبانم برای گفتن ایات نورانی قران استفاده می کنم. ممنونم که من را در شیعیان قرار داده ای .ممنون از نعمت های دیگری که به من داده ای.من از این به بعد تصمیم گرفته ام که کار هایی را که شما حرام کرده ای دوری کنم .من از این به بعد تصمیم گرفته ام که نمازم را به موقع و همیشه بخوانم.خدایا من را از خودت دور نکن من تورا دوست دارم .
پایان.حسین فتحی نیا


مرتضی حسین زاده
ساعت19:17---17 مهر 1395
خدای خوب من سلام:

بارالها گاهی احساس میکنم که مرا فراموش کرده ای حس میکنم که صدایم به آسمانت نمیرسد دوست دارم فریاد بزنم اما غافل از اینکه درست در همان لحظه که من چنین احساسی دارم تو به من نزدیکتر هستی ـ تو برای من نشانه ای فرستاده ای تا به من یادآوری کنی که مرا فراموش نکرده ای اما من به جای آنکه خوشحال شوم وبیشتر از پیش شکر تو را به جای آورم غمگین شده و نقاط ناامیدی درون من بیشتر وبیشتر می شود تا آنجا که به سوی بندگانت می روم واز آن ها یاری می طلبم وپس از اینکه از آنها نیز ناامید گشتم تو خود دوباره چراغ امیدی را در دلم روشن میسازی ومن نیز به سوی تو می آیم ـ تو در تمام این لحظات شاهد اعمال من هستی وضعف مرا در ایمان می بینی

افسوس که ما چون تو بزرگی را هنوز نشناخته ایم...

ای کاش قبل از ناشکری به حکمت کار پی می بردیم ...

ای کاش در طوفان حوادث این نکته را از یاد نبریم که میگویند:

خدا گر زحکمت ببندد دری ز رحمت گشاید در دیگری

به راستی که لایق پرستش و دوست داشتنی.

ای دهنده بی منت از تو سلامتی ـ عاقبت بخیری وعشق و محبت به خودت را برای خودم ودوستانم خواستارم.

از تو میخواهم صبری همچون ایوب به من عطا کنی تا بتوانم مشکلات زندگی را صبورانه پشت سر بگذارم اما ظرفیت آن را هم به من بده.

خدایا لحظه ای مرا به خودم وامگذار.

ظهور یگانه منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج)را نزدیک بگردان.

به ما چشمی بینا و گوشی شنوا ده تا بتوانم نعمت هایت را ببینم و سخن حق را بشنوم.

من ودوستانم را در سایه محبت و عطوفت خود قرار ده.

آمین


ابوالفضل علیخانی
ساعت18:59---17 مهر 1395
الهی تو به من انقدر نعمت داده ای که قابل شمارش نیست.

مانند سلامتی ، پدر و مادر خوب معلم های بی نظیر وبه من کمک کردی که در مدرسه پیشگامان قبول شوم و...
ودر ازای ان کمک کردن به پدر و مادر ،دعا کردن، نماز خواندن، کمک به نیازمندانو... .


آرش سلیمانی
ساعت16:11---17 مهر 1395
به نام خدا .(.نامه ای به خداوند و بیان نعمت های آن .باتشکر از آقای رضایی)



خداوند از تو تشکر میکنم برای این نعمت هایی که برای ما فرستاده ای حتی چیز های را که با چشمانمان نمیتوانیم ببینیم و تو خلق کرده ای شکر برای تو که به انسان عقل داده ای که بتواند دستگاه های بسازد تا انچه را که با چشم عادی نمی بیند به راحتی آن را ببیند.


خداوند از این همه زیبایی هایی که برای ما آفریده ای بسیار در تعجبم .تعجبم آن است که بیش از هزاران سال بود که انسان ها نمی توانستند این عظمت را ببینند.


رامین شعبانی پور
ساعت13:48---17 مهر 1395
سلام خدا
ای آفریننده ی جهان و هستی تو آفریننده ی دنیا هستی

من از تو سپاس گذاری میکنم به خواطر این که پدر و مادری خوب و مهربان و خانواده ی آبرو مندی به من دادی. خداوندا از نعمت هایی که به من دادی تشکر می کنم به خصوص سلامتی و تندرستی چون این نعمت به هر کسی داده نمی شود. خدایا ممنون واسه این که در تمام لهظه ها با من بودی در هر شرایتی خوب و بد اگر بخواهم ادامه بدهم اگر تمام درختان قلم و تمام دریا ها کاغذ می شدند باز هم نمی توانستم تمام نعمت های تو را بگویم این جمله یک هزارم از نعمت هایی بود که به ما داده تی تمام این ها از ته دل خودم بود


احمدرضا صفایی زاده
ساعت21:58---16 مهر 1395
به نام خدا
خدای خوب و مهربان از تو تشکر می کنم که به من کلی نعمت خوب دادی،به من عقل دادی ،دست و پا دادی.از تو ممنونم که پدر و مادر مهربانی دارم،امکانات برای درس خواندن دارم.من سعی می کنم از نعمت هایی که تو به من دادی بیشترین استفاده را کنم و می خواهم برای کشورم افتخار داشته باشم.من از تو ممنوم که به من غذا دادی،از تو ممنونم که دوست های خوبی دارم،از تو بابت همه ی نعمت هایی که به من دادی تشکر می کنم.


محمد مهدی نظری
ساعت10:46---15 مهر 1395
سلام.خدای خوب من دوست دارم با تو حرف بزنم.میخواهم از تو به خاطر همه نعمت هایی که به ما عطا کرده ای تشکر کنم.خدایا،‌ ممنون به خاطر همه همه یچیز هایی که به ما دادی و ندادی به خاطر خودت که تو دلم هستی.من قول میدهم از چشم های خود مراقبت کنم و زیاد جلوی تلویزیون و کامپیوتر نشوم تا به آن صدمه نزنم . من قول میدهم که از معده خود مراقبت کنم و از غذاهای زیان آور مانند پفک و چیپس استفاده نکنم تا به آن آسیبی نرسد و مریض نشوم .ممنون ازپدر و مادری که همیشه ما رو از محبت شون دریغ نمیکردن.ممنون برا نعمت های بزرگی رو که بهم دادی.دیگه می خواهم از شما ها خداحافظی کنم .

علی رضایی
ساعت11:43---27 مهر 1394
بسم الله الرحمن الرحیم باسلام و عرض ادب به معلم محترم آقای رضایی گماری می خواهم نامه ای به خالق هفت آسمانو زمین و ماه وکل جهان بنویسم سلام خداوندا من از تو تشکرمی کنم که من ایرانی وشیعه آفریدی من از تو تشکر می کنم که من را آفریدی و به من حق حیات دادی من نمی دانم چگونه از تو تشکر کنم چون تو خالق واحد منی و من هم بنده تو تو به من نعمت هایی دادی چون تندرستی سلامتی پدر مادر و مسلمان بودن من و..... را دادی خدایا من هر شکلی از تو تشکر کنم کم است به دلیل اینکه تو نعمت های زیادی به من داده ای من نمی دانم چگونه از تو تشکر کنم والسلام نام تمام.


مرصاد سلطانی
ساعت9:48---26 مهر 1394
بسمه تعالی
مقدمه
از خانه بیرون بزنید و به دشت و کوه و بیابان بروید! کمی دقت کنید چه می بینید؟ بله؛ نعمت های خداوندی. مثال هایی چون درختان، کوه ها، آب ها و با کمی دقت بیشتر هوای پاکیزه و ... . و چرا راه دور برویم؟ در همین نزدیکی هم نعمت هایی وجود دارد از جمله: خانواده، خویشاوندان،آشنایان، دوستان خوب و نزدیک تر از آن چیزی مانند: چشمی که با آن بتوان دید، گوشی که با آن بتوان شنید، بینی که با آن بتوان فهمید، زبانی که بتوان با آن چشید، حسی که بتوان با آن لمس کرد، و احساسی که بتوان خود را، دیگران را و... را با آن درک کرد. بدنی سالم و مغزی که همه ی این ها زیر نظر اوست و... . ما چگونه می توانیم از این نعمت ها به نحو احسن استفاده کنیم؟ چگونه می توان شکر آن ها را به جا آورد؟
بدنه
درختان، حیوانات، کوه ها، آب ها، هوای پاکیزه، خانواده، چشم، گوش، بینی، زبان، احساس و ...،همه نعمت های خداوند است! البته همه که نه، بلکه تنها قطره ای از اقیانوس نعمت های خداوند است و یا حتی بیشتر، نعمت هایی است که خداوند به ما داده است!
ما می توانیم با نماز خواندن و شکر زبانی که ساده ترین نوع تشکر از خداوند است، از خداوند متعال سپاس و قدردانی کنیم و شکر نعمت هایش را به جا آوریم. با شکر گزاری و تشکر از خداوند نه تنها خداوند از ما راضی می شود بلکه نعمت های بیشتری نیز به ما می دهد.
امام ششم شیعیان حضرت امام (جعفر صادق(علیه السّلام)) می فرمایند:
شکر واقعی نعمت آن است که از آنچه خداوند حرام کرده دوری کنید.
هر نعمتی که در این جهان هستی وجود دارد، وظیفه ای بر عهده دارد؛ و اگر یکی از این نعمت ها وظیفه ی خود را انجام ندهد، تقریبا زندگی غیر ممکن و یا خیلی خیلی سخت تر از آنچه که فکر می کنید می شود. من در این انشاء، دو مورد از آن نعمت ها را نام می برم! درخت،آب. درخت وظیفه دارد که هوا را پاکیزه کند تا ما با راحتی و بدون هیچ مشکلی آن را تنفس کنیم. آب؛ این روح مذاب امید زندگی، تازه نفس، جوان و زلال و نیرومند وظیفه دارد تا ما را از تشنگی نجات دهد. کمی در باره ی این دو نعمت الهی تفکر کنید که آیا می توان بدون این دو نعمت و نه نعمت های بیشتر زنده ماند؟معلوم است که نه. پس چرا ما به این دو نعمت الهی اصلاً توجه و اهمیتی نمی دهیم؟؟ درختان را قطع، و آب ها را آلوده می کنیم. لطفا کمی به آینده ی فکر کنید! لحظه ای راحت بودن در طبیعت به عمری ناراحت بودن و افسوس می ارزد؟ مشخص است که نه. پس بیایید عزم خود را جذب کرده و با پرهیز از کم کاری، کمی بیشتر به محیط زیست خود و موجودات زنده اهمیت دهیم. مطمئن باشید که پشیمان نخواهید شد.

من در پایان این انشاء از خداوند مهربانی که بی همتا است تشکر می کنم.

خداوندا سپاس به خاطر نعمت هایی که به من داده ای.
خداوندا اگر هر چه در دلم دارم بخواهم سیاهه ی کاغذ کنم، نمی دانم چند برگ را با قدرت یادگیری نویسندگی که تو به من داده ای پر کنم.
خدایا به خودت قسم که یگانه ای نمی دانم از کدام نعمتت تشکر کنم و حتی ذهنم یاری ام نمی کند ولی خودت که بیشتر از
هرکسی می دانی که تو را بیشتر از همه دوست دارم.


محمد نوید یاوری
ساعت23:54---25 مهر 1394
به نام خدا
می خواهم از نعمت های خداوند که بی شمار هستند برایتان حرف بزنم.

اولین نعمت که خیلی مهم و حیاتی است جان است که انسان با آن زندگی می کند.
دومین نعمت پدر و مادر است که ما واقعا به گردنشان حق داریم و باید کارهایشان را انجام دهیم.
نعمت دیکر نعمتی است که اگر هر موجود روی زمین آن را در اختیار نداشته باشد نمی تواند زنده بماند. ا« نعمت آب و غذا است.
نعمت بعدی حق است که خداوند به همه ی انسان ها داده است و انسان ها می توانند از آن استفاده کنند مانند:اسم وفامیل و شناسنامه و درس خواندن و با سواد شدن و... که اگر می خواهم بگویم خیلی زیاد می شود.
نعمت بعدی خوابیدن است که انسان با استفاده از آن می تواند استراحت کند و سرحال شود.
خب دیگر من می خواهم از شما ها خداحافظی کنم ، مرسی از شما ها که انشای من را خواندید.
هیچ وقت یادتان نرود که هر جا که هستید باید خدا را بابت نعمت هایش که به ما داده شکر کنید و آن را سپاس بگویید.




پایان




محمد نوید یاوری


ابوالفضل اسماعیلی
ساعت23:45---25 مهر 1394
بنام خدا
خدا یگانه است و بی همتا ما باید همه ی نعمت های خدارا شکر گذار باشیم مانند:پدر و مادر ، اعضای بدن، حیات و ... خدایا من تو را سپاس می گزارم که به من حق حیات دادی و اجازه دادی من زندگی کنم و از این همه نعمت برخوردار باشم، خدایا ممنونم که پدر و مادرم را آفریدی تا به من آداب زندگی را بیاموزند و از من مواظبت کنند، خدایا من نمیدانم چگونه شکر گزار این همه نعمت و زیبایی خلقت باشم البته من هیچ جای جهان را ندیدم اما انقدر تو را شکر میکنم ولی اگر همه ی جهان را بگردم و همه ی آفرینش های تو را ببینم دهانم از حیرت و تعجب باز می ماند. اما از نظر من نمیشود همه ی جهان را دید طوری که یک کوچه هم از قلم نیفتد چون جهان بزرگ هستی خیلی بزرگتر و باحالتر از این حرف هاست. خیلی ها هستند که قدر نعمت هایت را نمیدانند و چون خود در آرامش زندگی میکنند دیگر کسی را شکر نمیکنند و ازنعمت های خود به طرز غلطی استفاده میکنند ولی خیلی هاهم هستند که شکرا میکنند و از نعمت ها به درستی و در راه دین و البته به طوری که به خود صدمه نزنند استفاده میکنند. بعضی ها در نزد خود توشه ای آماده دارند که میخواهند آن را به زندگی جدید خود ببرند و از زندگی در ان جا لذت ببرند ولی خیلی ها هم در این دنیا به خوشگذرانی و تفریح می پردازند و لذت خود را در این دنیا انجام میدهند و توشه ای آماده برای سفر کردن به دنیای ابدی ندارند. پس بعضی تا ابد به بهشت و بعضی تا ابد به دوزخ خواهند رفت. ما در درس پیام های آسمانی خواندیم که شکر واقعی نعمت یعنی دوری کردن از کار های حرام و انجام کار های واجب دین که بر ماواجب هستند،مثل، نماز خواندن، روزه گرفتن، خمس، زکات ، حج و...
البته حج برهمگان واجب نیست، برای آن ها که از نظر مالی نمیتوانند بروند واجب نیست.
ما میتوانیم به طرز ساده ی خدا ر ا شاکر باشیم مانند شکر زبانی {الحمد الله}
از نعمت ها استفاده کردن برای بعضی ها کار سختی است و برای بعضی هم کار بسیار آسانی است، یکی از کارها ی شکرنعمت احترام به پدر و مادر است که برای بعضی سخت است من هم بعضی موقع ها با پدر و مادرم بد رفتاری میکنم اما بعدا از کارم پشیمان میشوم و کاری میکنم که از دلشان در بیاورم.
بعضی هم با پدر و مادر بد رفتاری میکنند اما از آن ها یک عذر خواهی ساده هم نمیکنند چه برسد به این که از او انتظار عذر خواهی هم برود.
این انشای من است به خوبی و بدی خود ببخشید
امیدوارم که از انشایم راضی باشید.
با تشکر از آقای رضایی


محمد نوید یاوری
ساعت23:38---25 مهر 1394
به نام خدا
می خواهم برای شما از نعمت های خدا بگویم که چقدر بگویم تمام
نمی شوند . به خاطر همین است که می گویند هر چقدر بشماری تمام
نمی شود.
از بهترین نعمت خداوند اول شروع کنم ، او به ما جان داده وما را به این دنیا آورده است و دارد ما را امتحان می کند مانند بقیه ی انسان ها. دومین نعمتی که می خواهم بگویم ، پدر و مادر است که واقعا ما به گردنشان حق داریم و هرچه می گویند باید به آن ها ((چشم)) گفت.
نعمت بعدی نعمتی است که هر موجود زنده ای آن را در اختیار نداشته باش می میرد ، آن نعمت آب و غذا است که همه ما به آن احتیاج ضروری داریم.
من باید ... یا بهتر است بگویم ما باید همیشه شکرگزار نعمت های خداوند باشیم.
نعمت بعدی که هر انسان لایق داشتنش را دارد <<حق>> است.
خداوند هر انسان را با توجه به مقام انسانیتش حق هایی را به او داده تا از آن استفاده کند. مانند: هر کسی باید اسم و فامیل و شناسمه داشته باشد و باید با سواد شود و... که خیلی زیاد هستن .

دیگه می خواهم از شما ها خداحافظی کنم . از شما متشکرم که این انشای من را خواندید.


محمد نوید یاوری




پایان






مهدی شمس
ساعت23:32---25 مهر 1394
نعمت هایی که خدا به ما داده است در زندگی روزمره به ما کمک های زیادی می کند مثال ساده ی که می توانیم بگوییم این است که انسان به تمام اجزای بدنش نیاز مند است و اگر یکی از آنها نباشد هیچ یک از اعضا نمی توانند کار آن را انجام دهند...
مثلا ما به کمک پاهای خود ک یکی از اعضای بدنمان هستند راه می رویم راه رفتن یک نعمت بزرگ الهی ست، و ما باید از این نعمت های الهی به خوبی استفاده کنیم...
هر انسانی باید بخاطر این نعمت های ارزشمندی ک خدا به او داده است همیشه شکر گذار خدا باشد و هیچگاه ناسپاس نباشد و کفر نگوید.


محمد رضا الیاسی گماری
ساعت23:24---25 مهر 1394
به نام خدا
سلام امیدوارم که ای خدا مرا از یاری خود دریغ نکنی و برای سپاس از تو این نامه را برای تو
نوشته ام
خدایا از تو ممنون و شکر گذارم که نعمت هایی چون عقل و شعور و قابلیت فهم و موجودات زیبا دادی موجوداتی چون حیوانات جنگلی فیل و ...هوای پاک و تمیز گیاهان و آب و غذا بخشیدی

من برای سپاس از تو از نعمت هایت نهایت استفاده تا آنجا که میتوانم نهایت استفاده را ببرم
و نعمت هایت را نیز فراموش نمیکنم و از نعمت و از نعمتی مثل عقل اینگونه استفاده میکنم از عقل برای آموختن چیز های جدید و پی بردن به راز بقا و غیره استفاده میکنم .جسم و بدن:از آن در راه هایی مثل جنگ و دعوا استفاده نمیکنم و برای نوشتن و کمک کردن از آن بیشتر استفاد {چرا باید دروغ بگم


خداوندا از تو متشکرم که مرا از نعمت های خود دریغ ننمودی ای خداوند که افریننده خرسی مرا آفریده ای مرسی


علیرضا مختار پور
ساعت22:07---25 مهر 1394
به نام خالق هستی
آتشي نمى سوزاند ابراهيم را
و دريايى غرق نمي کند موسى را
کودکي، مادرش او را به دست موجهاى نيل مي سپارد
تا برسد به خانه ي فرعونِ تشنه به خونَش
ديگري را برادرانش به چاه مى اندازند
سر از خانه ي عزيز مصر درمي آورد
مکر زليخا زندانيش مي کند
اما عاقبت بر تخت ملک مي نشيند
از اين قِصَص قرآنى هنوز هم نياموختي ؟!
که اگر همه ي عالم قصد ضرر رساندن به تو را داشته باشند
و خدا نخواهد نمي توانند
او يگانه تکيه گاه من و توست !
پس به تدبيرش اعتماد کن
به حکمتش دل بسپار
به او توکل کن


سلام خدای مهربونم خیلی دوستت دارم این اولین بار که برات نامه می نویسم چون تا حالا همیشه وهمه جا باهات صحبت می کردم و به فکر نوشتن صحبت هام نبودم تا اینکه معلمم گفت که به خدا نامه ای بنویسیدومن شروع به نوشتن کردم :
خدای مهربونم از تو تشکر می کنم که من را آفریدی و از نعمت های زیادی که به من دادی ممنونم.بزرگترین نعمت من پدر ومادرم هستن که آنها را شما به من داده اید.نمی دونم چه جوری از این همه نعمت که به ما دادی تشکر کنم ولی از ته دل به خدای قشنگم
می گویم:ازتو به خاطرهرچی دادی وهر چه که دارم تشکر می کنم . خدایا من فقط می توانم تا جایی که توانایی دارم از همه ی نعمت هات درست استفاده کنم .برای مثال من اول باید بگویم شکرت بعد احترام پدرو مادرو بعد اسراف نکردن وحق دیگران را ضایع نکردن و...که اگر بخواهم ادامه بدهم تمام کاغذ ها روهم جمع کنند کم است.خدایا به تو توکل می کنم و از تو می خواهم همیشه و همه جا هوام رو داشته باشی.
علیرضا
علت ارسال مجدد اشتباه بودن آدرس ایمیل


Hosein Amiri
ساعت22:00---25 مهر 1394
بسم الله الرّحمن الرّحیم
نام ونام خانوادگی : حسین امیری
موضوع : نامه ای به خداوند
خدایا تو بزرگی و بزرگی سزاوار توست خدایا تو ما را آفریدی و نعمت های فراوان به ما دادی تا بتوانیم راحت زندگی کنیم از جمله نعمت ها که به ما داده ای چشم و گوش است که با آن ها ببینیم و بشنویم و راه درست و نادرست را از هم جدا کنیم و عقل دادی تا راه حق و حقیقت را بشناسیم خدایا تو زمین و آسمان و آفتاب و ماه و ستارگان را آفریدی که مورد استفاده ما قرار میگیرند پرندگان و حیوانات اهلی در اختیار ما گذاشتی تا از آن ها استفاده کنیم باران بارید تا از زمین گیاهانی بروید و ما برای دارو و غذا به مصرف برسانیم در برابر این همه نعمت که به ما داده ای ما هم وظیفه خود میدانیم که آنچه که در توان داریم شما را فرمان بردار باشیم و آنچه امر فرموده ای اطاعت کنیم و خدمت گذاری صادق و پر تلاش برای خلق خدا باشیم و فکر میکنم خواست خدا از ما هم همین باشد که ما خدمتگذار باشیم در راه حق و حقیقت
انشاالله به توفیق خدا


محمد مهدی منجزی
ساعت19:57---25 مهر 1394
خداوندا از تو تشکر میکنیم که به ما پدرومادر -معلم - برادر -خواهر دادی .
میدانیم که خداوند نعمت های فراوانی به ما داده است .
پس بیایید با برپا داشتن امر به معروف ونهی از منکر همان هدفی که امام مظلوم ما رابه سرزمین کربلاکشاند اجراکنیم.همان امامی که حتی کودک شش ماهه اش را قربانی کرد تاما از خواب غفلت بیدار گشته و اصل خود که همان فطرت الهی است باز گردیم وزیر یوغ ستم وستمگران باقی نمانیم و انسانی آزاده باشیم.چراکه ابتدایی ترین وپایین ترین حد خدا شناسی آزادگی روح و روان است .زیرا امام حسین(ع)در آخرین لحظات عمر مبارکش درروز عاشورابه دشمن می فرماید:اگر مسلمان نیستید آزاده باشید که این مسئله نشان گراین موضوع میباشد.


محمد کلانتررشیدی
ساعت19:41---25 مهر 1394
پروردگارا ما همیشه از تو تشکر میکنیم بابت این همه نعمت که به ما بخشیدی . پروردگارا من نمیتوانم آنچه نعمت به ما دادی را نام ببرم چون هر چه هرچه چیز و نعمت در این دنیا هست از آن توست . نعمت هایی مانند پدر و مادر ، گوش شنوا ،چشم بینا ، دهانی برای حرف زدن و .....) پروردگارا آنچه نعمت را که به ما دادی بعضی از مردم استفاده ی ناصحیح از آن ها را میکنند. پروردگارا من همیشه سعی میکنم که کارهای نیک انجام دهم و از آنچه که تو به ما داده ای به خوبی درست از آن ها استفاده کنم و از آن ها به خوبی مواظبت کنم و مراقبت میکنم تا برای اعضای بدنم مشکل ایجاد نشود چون همه ی ان ها نعمت هایی است که شما به ما داده ای . همه ی این حرف هایی که به شما زدم فقط میخواستم از شما تشکر کنم .

امیر محمد اصلاحی نژاد
ساعت18:51---25 مهر 1394
به نام خدا
خداوندا تو به من بهترین نعمت را داده ای سلامتی من به خاطر اینکه این نعمت ارزشمند را به من داده ای تو را سپاسگزارم.
خداوندا به خاطر این نعمت با ارزش که به من داده ای قول میدهم تا همه اکثر استفاده را از آن ببرم.
خدایا تو دومین نعمت عالی را هم به من داده ای خانواده من به خاطر اینکه این نعمت را به من داده ای سپاس گذارم.قول میدهم همیشه احترام خانواده را نگهدارم.خداوندا سومین نعمت با ارزش را که به من داده ای زندگی در آرامش و آسایش و امکانات لازم است من به خاطر این نعمت ارزنده تو را شکرگزار هستم و قول می دهم نهایت استفاده را ار این نعمت ها ببرم.


محمد امین آتشبد
ساعت18:44---25 مهر 1394
نامه ای به خدا
به نام خداوند بخشنده مهربان به نام توکه هستیم همه از نیرو ی پرقدرت توست .خدایا از تومی خواهم که هرگز مرابه خود وامگذاری ، زیرا که من بدون تو هیچم ای دادار بی همتا . همه چیز را با نام تو آغاز می کنم زیراکه همه چیزم ازتوست به نام تو که جهانی به این عظمت وزیبایی آفریدی ، به نام تو که نه زاده ونه زاییده شده ای ! ای خدای مهربان سپاس وستایش مخصوص توست که این همه نعمت راآفریدی .آسمان بلند ورفیع با آن ستاره های زیباوتماشایش وخورشید درخشان ونورانی که زمین سرد باوجود آن گرم می شود .گیاهان ونباتات ازآن جان می گیرند اگر خورشید نبود گیاهان رشد نمی کردند وماچیزی برای خوردن نداشتیم ازتو تشکر می کنم به این همه داده هایت اگر هزاران هزار بار شکرکنم هنوز شکر یکی از نعمت های تورانکرده ام.

فضل خدای را که تواند شمار کرد ؟
یا کیست که شکر یکی از هزار کرد؟

بحرآفرید وبرو درختان وآدمی
خورشید وماه وانجم ولیل ونهار کرد

اجزای خاک مرده ،به تاثیر آفتاب
بستان میوه وچمن ولاله زارکرد

ابرآب داد بیخ درختان مرده را
شاخ برهنه ، پیرهن نوبهار کرد

توحید گوی او، نه بنی آدم اند بس
هر بلبلی که زمزمه برشاخسارکرد

خدایا مراببخش ازاینکه این همه نعمت دادی ونتوانستم شکر گزار نعمت های توشوم .خدایا کمکم کن تا نمازهایم رابه دقت بخوانم وتوان بدنی به من بده تا بتوانم روزی خور ماه صیام تو باشم واز محبان آن پیامبر عظیم شا ن وخاندان اوباشم.
قلبی نازک ورئوف به من ده تابتوانم برای اهل بیت عصمت وطهارت سوگواری کنم آمین .

یااباعبدالله الحسین جانم به فدایت
یامهدی ادرکنی(عج)


علیرضا
ساعت10:58---25 مهر 1394
به نام خدا

موضوع:نامه ای به خدا نویسنده:علیرضا عسکرزاده



زنگ انشا بود،معلم گفت بچه ها موضوع انشاع آزاد است.نیمی از بچه ها خوشحال از اینکه هرچه دوست دارند مینوشتند و نیمی ناراحت از این که چه بنویسند.همه شروع کردن به نوشتن.علی که میز سوم نشسته بود چند لحظه ای در فکرفرو رفت و با صدای تقی که معلم روی میزش زد از جا پرید به معلمش نگاه کرد معلم ازش پرسید چرا انشا نمی نویسی علی که ساکت مانده بود سرش را پایین انداخت و شروع کرد به نوشتن.

موضوع انشا علی،نامه ای به خدا بود:سلام خدا اسم من علی و یازده سالم است من تا حدودی شما را میشناسم و از انجایی که شنیده ام شما راز دار هم و افریدگارو به خصوص دوست همه ای.خدای مهربانم چقدر زیبایند افریده هایت ونعمت هایی که هیچگاه قابل درک من یا حتی انسان هایی که بسیاردانا و عالمند نیست.نظم و شگفتی های خلقت انچنان حیرت اورند که به سادگی می میرانی و زنده میکنی،میسازی و ویران میکنی و یا حتی از افتادن برگی در گوشه ای از جنگلی وسیع از درختی کوچک هم با خبری.من با تمام داشته ها و نداشته هایم تورا شکر میکنم و میدانم داده هایت نعمت و گرفته هایت حکمت است.تفکر در خلقت تو انچنان کارمشکلی است که ما انسان ها ماننده کودکی در کتاب خانه ای که سراسراز کتاب هایی قطورونظمی شگفت انگیز چیده اند زندگی میکنیم.و در اخر تو را ستایش میکنم بخاطرتمام لطف هایی که به من داشته ای مثل نعمت پدر و مادر که در کودکی به ما هنر زندگی و ادب را می اموختن و همیشه دلسوز ما هستند. هزاران بار تو را شکر میکنم خدای یکتا.



آرمین سلطانی
ساعت9:43---25 مهر 1394
خداوند مهربان به همه ی بندگان خود نعمت هایی عطا کرده است. ما از زمان تولد دارای نعمت هایی طبیعی مثل آزادی , داشتن پدر و مادر , قدرت راه رفتن , دیدن , شنیدن و ... می شویم. من از خداوند بخاطر اعطای این نعمت ها و هزاران نعمت دیگر مثل قدرت تفکر و تصمیم گیری , قدرت یادگیری , توانایی انجام کارها , توانایی صحبت کردن و ... تشکر می کنم. برای تشکر از نعمت های خداوند راه های دیگری هم وجود دارد. مثلا وقتی خداوند به ما توانایی انجام کارها را داده است باید سعی کنیم تا حد توان به افرادی که این قدرت را ندارند کمک کنیم و در مقابل با استفاده از قدرت بدن خود دیگران را اذیت نکنیم. یا وقتی ما از توانایی صحبت کردن برخوردار هستیم باید سعی کنیم سخنان زیبا بگوییم و قرآن بخوانیم و در مقابل دروغ نگوییم , غیبت نکنیم و دیگران را مسخره نکنیم. یا وقتی خداوند به ما قدرت یادگیری عطا کرده است باید سعی کنیم خوبی ها را بیاموزیم و به دیگران هم در راه یادگیری و آموختن کمک کنیم.

محمد سجاد صالحی دانش آموز پایه هفتم
ساعت9:33---25 مهر 1394
نعمت ها:
خداوند به من خیلی نعمت داده است،از قبیل پدر و مادر،برادر،خواهر و خویشاوندان،سرپناه خوب،محیط تمیز،قدرت یادگیری و درس خواندن و...
تشکر از خداوند:
من از خداوند بسیار متشکرم و امیدوارم بتوانم به جز حرف زدن در عمل هم نیز شکرگزار نعمت های عظیمش باشم.لازم به ذکر است اولین تشکر از خدا بر پا داشتن نماز است.
استفاده از نعمات:
من باید با درس خواندن از نعمت عقل خود استفاده کنم و با احترام از پدر و مادرم در انجام کار ها و حل مشکلات تقاضای کمک کنم،من می توانم برای تفریح به محیط های طبیعی و غیر طبیعی مثل پارک ها بروم و برای افزایش نعمت ها و استفاده بیش تر از آنها دعا می کنم و شکر خدارا بجا می آورم.


امین حیدری
ساعت8:32---25 مهر 1394
خدای خوب من دوست دارم کمی با تو سخن بگویم.میخواهم به خاطر همه ی نعمت هایی که به ما عطا کرده ای تشکر کنم.
تو را سپاس میگویم که مارا به عنوان مخلوقات برگزیده ای و بالا ترین و زیبا ترین نعنت ها را به ما داده ای.
پروردگار مهربانم به وسیله ی عقل و شعوری که به ما داده ای می توانیم همیشه بهترین راه و روش را برای زندگی خود انتخاب کنیم و به سعادت و پیروزی برسیم.نمی دانم چگونه باید از تو تشکر کنم.از تو متشکرم که به من چشم دادی تا زیبایی های دنیا را ببینم.عقل دادی تا بتوانم به بالاترین درجات علمی برسم.زبان دادی تا بتوانم با اطرافیانم ارتباط برقرار کنم.


امین حیدری
ساعت8:20---25 مهر 1394
سلام.خدای خوب من دوست دارم با تو سخن بگویم.میخواهم از تو به خاطر همه نعمت هایی که به ما عطا کرده ای تشکر کنم.
تو را سپاس میگویم که ما را به عنوان اشرف مخلوقات برگزیده ای و بالا ترین و زیبا ترین نعمت ها را به ما داده ای.
پروردگار مهربانم به وسیله ی عقل وشعوری که به ما داده ای میتوانیم همیشه بهترین راه و روش را برای زندگی خود انتخاب کنیم و به سعادت و پیروزی برسیم.نمی دانم باید چگونه از تو تشکر کنم از تو متشکرم که به ما چشم داده ای تا زیبایی های دنیارا ببینیم.عقل داده ای تا بتوانیم به بالا ترین درجات علمی برسیم.زبان دادی تا بتوانیم با اطرافیانمان ارتباط بر قرار کنیم.


مهدی کرمی
ساعت18:40---21 مهر 1394
{ســــــــــلام خـــــدا}

سلام بر آفریننده ی جهان،سلام بر خدایی که یکتاست.

خدایا،‌ ممنون به خاطر همه داشته ها و نداشته ها به خاطر خودت که تو دلم هستی. ممنون برا نعمت های بزرگی رو که بهم دادی.ممنون از پدر و مادری که بهم دادی. پدر و مادری که همیشه دلسوز بودند، پدر و مادری که همیشه هر مشکلی داشتم با مهربانی اونو حل کردن ، پدر و مادری که همیشه ما رو از محبت شون دریغ نمیکردن. ممنون از چشم هایی که به من دادی، چشم هایی که با اونا میتونم آفریده های زیبایت را ببینم، چشم هایی که از آنها لذت میبرم چون وقی میبینم بعضی ها از این نعمتت برخوردار نیستن بیشتر قدر چشم هام رو میدونم من از چشم هایم بسیار مراقبت میکنم من از چشم هایم برای دیدن کلمات نورانی قرآن حدیث ها سخن های پیامبران و ... استفاده میکنم تا تو را خوشنود کنم.ممنونم از دست هایی که بهم دادی، دست هایی که با اونا میتونم دنیا رو لمس کنم،‌دست هایی که با آونا میتونم بنویسم،چیزی رو بلند کنم و... «وخلاصه از همه چیز ممنون»


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: نامه ای به خداتکلیف مطالعات هفتم

تاريخ : یک شنبه 15 مهر 1395 | 13:53 | نویسنده : اصغر رضایی گماری |